Svojou šialenou Zelenou dohodou (Greendeal) ničí EÚ ekonomické základy Európy. Automobilový priemysel je len začiatok.
Dvanásť miliónov pracovných miest v celej Európe, z toho 400 000 len v Rakúsku. Toľko ľudí je zamestnaných v automobilovom priemysle. Vytvára sa tam viac ako sedem percent celkového hrubého domáceho produktu EÚ. Vďaka tomu je automobilový priemysel jedným z najdôležitejších priemyselných odvetví v Európe. Cenovo dostupné autá zároveň zaručujú individuálnu mobilitu. To všetko je teraz v ohrození. Prelomenie tabu zatvárania závodov v Nemecku koncernom Volkswagen je len začiatok.
Pozadie tohto dramatického vývoja je Zelená dohoda EÚ. Táto ideológiou poháňaná fantázia je fetišom predsedníčky Komisie Ursuly von der Leyenovej.
Jedným z kľúčových bodov je zákaz spaľovacích motorov od roku 2035. Nové registrácie áut so spaľovacími motormi by už nemali byť ani v Autolande – Copyright Karl Nehammer – Austria.
To, že elektrifikácia súkromnej dopravy napreduje veľmi pomaly, nikoho v Bruseli netrápi. Nechuť kupovať elektromobily má dobré dôvody. Vysoká cena, takmer žiadne ojazdené autá, krátke dojazdy, nevyhovujúca nabíjacia infraštruktúra a rastúce ceny elektriny. Odkiaľ bude pochádzať všetka elektrina pre všetky elektromobily, je aj tak záhadou.
Pre Brusel je rovnako irelevantná skutočnosť, že úspory CO2 pri takomto zákaze sú zanedbateľné – globálne ani o jedno percento menej CO2.
Pre európsky automobilový priemysel, ktorý je svetovým lídrom v oblasti spaľovacích motorov, je to však smrteľná rana.
A keďže to nestačí, automobilkám teraz hrozia miliardové pokuty kvôli novým nariadeniam EÚ. Svojou šialenou Zelenou dohodou ničí EÚ ekonomické základy Európy. Automobilový priemysel je len začiatok.